اخبار سایت, مقالات

پمپ لجن کش چیست و در کجا کاربرد دارد؟+عوامل مهم در انتخاب پمپ لجن کش

پمپ لجن کش چیست و در کجا کاربرد دارد؟+عوامل مهم در انتخاب پمپ لجن کش

پمپ لجن کش نوعی پمپ گریز از مرکز است که شباهت زیادی با پمپ‌های کفکش دارد. تفاوت این پمپ‌ها با پمپ کفکش در نوع پمپاژ آن هاست. این پمپ‌ها توانایی مکش و جابه‌جایی مایعاتی که مواد جامد و املاح با خود دارند را داراست. همچنین این پمپ‌ها انواع مختلفی دارند. این انواع شامل نوع تک فاز و سه فاز است. یکی از پرمصرف ترین محصولات این پمپ می‌توان به پمپ لجن کش چاه اشاره کرد.{پمپ چیست؟}

چرخش دور موتور در این پمپ‌ها حدودا بین نهصد تا ه هزار دور در دقیقه می‌باشد که با توجه به غلظت مایعات متفاوت است. از این پمپ در مصارفی مانند آب و فاضلاب صنعتی و یا خانگی و همچنین مواردی که نیاز به جابه‌جایی آب با ناخالصی و مواد اضافی است استفاده می‌شود. همچنین این پمپ با جنس بدنه‌های گوناگون تولید می‌شود. برای خرید این پمپ‌ها باید با توجه به نیاز خود عوامل مختلفی مانند قدرت موتور،غلظت مایعات و… را در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.در این مقاله به معرفی این پمپ و کاربردهای مختلف آن می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا جواب سوالات خود را بگیرید. با پمپ بیات.

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد؟

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد؟

پمپ لجن کش چه کاربردی دارد؟

پمپ لجن کش کاربردهای متعددی دارد. همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم این پمپ‌ها در پمپاژ مایعات با ذرات فیزیکی و املاح مانند فاضلاب و… کاربرد دارند. یکی از کاربردهای مهم این پمپ‌ها مکش آب دریاست که استفاده موثری در این مورد دارد. و آب دریا با املاح بسیار آن را به راحتی مکش و پمپاژ می‌کند. همچنین این پمپ‌ها برای انتقال و پمپاژ آب‌های سطحی نیز به کار می‌روند. از کاربردهای بسیار مهم این پمپ‌ها می‌توان به قابلیت جابه‌جایی اسیدها و مواد صنعتی و شیمیایی قوی اشاره کرد. این ویژگی در صنایع و کارخانه‌جات کاربرد بسیار حیاتی دارد. زیرا مواد شیمیایی به دلیل خاصیت خوردگی بسیار بالا باعث آسیب به موتور و اجزا وسایل مصرفی می‌شوند و این پمپ‌ها بهترین مورد برای انتقال آنها هستند.

از پرکاربرد ترین کارایی‌های پمپ لجن کش که پیش‌تر نیز گفتیم منتقل کردن فاضلاب صنعتی و یا شهری است. این وسیله برای انتقال فاضلاب و پساب توسط ادارات فاضلاب استفاده بسیار دارد. این پمپ‌ها قابلیت انتقال انواع لجن با غلظت‌های مختلف و همچنین انتقال ایعات با دمای بسیار بالا را دارند. و مراکز تصفیه به دلیل انتقال املاح همراه آب استفاده زیادی از انواع این پمپ‌ها دارند. از ویژگی‌های خاص این وسیله قابلیت انتقال ماسه به همراه مایعات است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

چگونه پمپ لجن کش مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب پمپ لجن کش مناسب

نحوه انتخاب پمپ لجن کش مناسب

انتخاب پمپ لحن کش مناسب با نیاز شما نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد. انتخاب اشتباه پمپ بدون در نظر گرفتن این موارد می‌تواند باعث بروز خسارات زیادی شود. در موارد زیادی انتخاب پمپ مناسب با مصرف باعث بهینه سازی وقت، هزینه‌ها و همچنین بهبود کارکرد و نتیجه دلخواه می‌شود. در انتخاب پمپ لجن کش به این موارد دقت کنید تا با شمکل روبه‌رو نشوید. اولین موردی که باید به آن توجه کنید نوع محلول است. در ابتدا باید تعیین کنید که با این پمپ چه نوع مایعات و از آن مهم تر با چه غلظت و مواد و املای می‌خواهید پمپاژ کنید. در نظر گرفتن این مورد به شما کمک می‌کند تا قدرت موتور پمپ مناسب با کارایی خود را راحت‌تر پیدا کنید.

فاکتور دوم که باید در نظر بگیرید میزان آبدهی است. باید تعیین کنید که به چه میزان آبدهی نیاز دارید. زیرا این فاکتور تعیین کننده قدرت موتور پمپ مورد نیاز شماست. ارتفاع موثر مورد نیاز نیز باید در نظر گرفته شود تا هد پمپ مورد نظر تعیین شود. طول مسیر نیز از عوامل تاثیر گذاریست که باید در نظر بگیرید. همچنین یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید ابعاد ذزات موجود در مایعات مورد انتقال است.

در آخر نیز به جنس بدنه توجه کنید تا با نوع مواد انتقالی شما همخوانی داشه باشد. در مواردی که نیاز به پمپاژ مواد شیمیایی و اسیدی دارید حتما باید جنسی مقاوم به این مواد را انتخاب کنید. در نظر گرفتن هر یک از این موارد اهمیت زیادی در انتخاب پمپ مناسب برای شما دارد. با انتخاب نادرست ممکن است با مشکلات و خسارات متعددی روبه‌رو شوید. پس بهتر است با علم به تمامی این موارد با توحه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشد.

نحوه نگهداری از پمپ لجن کش

نگهداری از پمپ لجن کش

نحوه نگهداری از پمپ لجن کش

 

 

پمپ لجن کش نیز مانند هر نوع پمپ دیگری نیاز به نگهداری مناسب دارد. این امر باعث طول عمر طولانی تر، خرابی کمتر و همچنین عملکرد بسیار بهتر آن می‌شود. رعایت موارد نگهداری تاثیر زیادی در دوام پمپ شما دارد. اولین و مهمترین مورد؛ سرویس و چکاپ به موقع پمپ با فاصله زمانی مشخص است. چک کردن سلامت تمامی بخش‌های پمپ باعث پیشگیری از خرابی پمپ می‌شود. همچنین کارایی و عملکرد هر وسیله‌ای با چکاپ مداوم و بررسی سالم بودن اجزا به بهترین نحو خود می‌رسد.

یکی دیگر از موارد مهم نحوه نصب و راه‌اندازی پمپ است که باید به درستی انجام شود. حتی جایگذاری و نصب نادرست پمپ می‌تواند باعث عملکرد نامناسب و کوته شدن عمر آن شود. همچنین نکته مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است انتخاب درست پمپ با توجه به توان مورد نیاز است. اگر نوع و جنس مایعات و همچنین طول و حجم مصرف خود را در هنگام انتخاب پمپ در نظر نگیرید باعث فشار به موتور پمپ خود می‌شوید. انتخاب پمپ نامناسب از جمله رایج ترین مواردی است که باعث خرابی زود هنگام انواع پمپ می‌شود. رعایت موارد فوق به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهینه تری برای پمپ لجن کش خود داشته باشید. همچنین پمپ شما کمتر دچار خرابی و آسیب می‌شود. پس با در نظر گرفتن این موارد عملکرد پمپ خود را به بهترین شکل خود برسانید.

 سخن پایانی

در این مقاله به تعریف و معرفی پمپ لجن کش پرداختیم. این پمپها کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند. یکی از کاربردهای مهم این پمپ‌ها قالیت انتقال فاضلاب صنعتی و شهری است. همچنین این پمپ‌ها قابلیت انتقال مایعات حاوی مواد شیمیایی و اسیدی را بدون هیچ‌گونه خطری دارند. در هنگام انتخاب یک پمپ لجن کش باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که پیش‌تر به توضیح هر یک پرداختیم.

همچنین با توجه به کارکرد و عوامل مختلف انواع مختلفی از این پمپ‌ها به بازار عرضه می‌شوند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که پمپ لجن کش نیز مانند انواع پمپ نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد. چک کردن سلامت این وسیله و رعایت نکات نگهداری، دوام و کارایی پمپ شما را بالا می‌برد. پیش تر به بررسی وارد نگهداری نیز پرداختیم. برای انتخاب پمپ مناسب باید حجم مصرف و نوع مایعات موذد انتقال و طول جابه‌حایی را در نظر گرفت. برای خرید انواع پمپ لجن کش در حجم و اندازه‌های مختلف با مشاوره با پمپ بیات در ارتباط باشید. نظرات و والات خود را در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید. لجن کش آریا پمپ تک 25 متری3 اینچ مدل کند ARL25-S-F-3

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “پمپ لجن کش چیست و در کجا کاربرد دارد؟+عوامل مهم در انتخاب پمپ لجن کش

  1. شیخی گفت:

    خیلی عالی و مفید بود.

    1. فروشگاه پمپ بیات گفت:

      ممنون از وقتی که برای مطالعه جهت بالا بردن اطلاعات خود و استفاده درست کردید.
      هستیم تا بهترین ها را داشته باشید.

    2. فروشگاه پمپ بیات گفت:

      ممنون از حمایت و وقتی که برای ما گذاشتید.

  2. کیوم مدد گفت:

    درودبرهمه..در مورد موادی که همراه اب گل و یا خرده سنگ باشد باید از کدوم پمپ لجنکش باید استفاده کنیم

    1. فروشگاه پمپ بیات گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      بر خلاف انتظار مصرف کننده پمپ های لجن کش اصلا برای آب گل آلود و خرده سنگ مناسب نیست چرا که از اسم این محصول مشخص هست فقط برای لجن مناسب می باشد یعنی مواردی مانند چاه سپتیک یا لجن استخر و غیره
      چون ورودی لجن کش باز است با ورود سنگ ریزه و درشت پروانه آن سریعا گیر کرده و باعث سوخته شدن لجن کش می شود.
      بهترین انتخاب برای انجام این مدل کارها مانند کندن چاه آب استفاده از کفکش های ایرانی مانند راد پمپ و یا آریا پمپ با لوله خروجی دو اینچ است که نسبت به ارتفاع خود مورد قویتری باید انتخاب کنید.
      برای راهنمایی دقیق تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *