دسته‌بندی نشده, مقالات

برای خرید پمپ کف کش چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید پمپ کف کش چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

در این مقاله به بررسی فاکتورهای ضروری برای خرید پمپ کف کش می‌پردازیم. این پمپ‌ها انواع مختلفی دارند و برای انتخاب گزینه مناسب باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. مهم ترین فاکتور مورد بررسی تعیین مایعات مورد استفاده این پمپ است. برخی از مواد دارای خاصیت شیمیایی خوردگی و یا مواد مضر شیمیایی هستند که برای استفاده برخی پمپ‌ها نامناسب اند. باید در این موارد از پمپی با جنس مقاوم در برابر خوردگی و سایر آلاینده‌های مصرفی استفاده کرد. از موارد مهم دیگر می‌توان به هد و دبی پمپ اشاره کرد که نقش مهمی در تعیین قدرت موتور پمپ مورد استفاده دارد. امکانات و موارد دیگری نیز وجود دارند که در خرید پمپ کف کش بسیار تاثیر گذاراند که در این مقاله با پمپ بیات به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار در خرید پمپ کف کش

عوامل مهم در خرید پمپ کف کش

عوامل مهم در خرید پمپ کف کش چیست؟

عوامل متعددی در خرید پمپ کف کش مناسب تاثیر گذاراند. در نظر گرفتن هر یک از این موارد به انتخاب پمپ مناسب و استفاده طولانی مدت از آن کمک بسزایی می کنند. از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب پمپ کف کش مناسب می‌توان به جنس بدنه آن اشاره کرد. در مرحله اول باید تعیین کنید که برای چه نوع مایعاتی می‌خواهید از این پمپ استفاده کنید. برخی از مایعات دارای مواد شیمیایی با خاصیت خوردگی و یا مواد شیمیایی دیگر هستند. باید برای موارد این چنینی از جنس بدنه پمپ‌هایی با خاصیت مقاومت بالا در برابر خوردگی و انواع اسیدها استفاده کرد.

یکی از موارد مهم دیگر دبی پمپ کف کش است که سایز دهانه هر پمپ به این موضوع وابسته است. ارتفاع و یا مسافتی که باید مایعات را با پمپ جابه‌جا کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تعیین هد پمپ در انتخاب قدرت موتور پمپ تاثیر بسیار زیادی دارد. از موارد دیگر می‌توان به تعداد پروانه مورد استفاده و همچنین جنس آن‌ها اشاره کرد. همچنین می‌توان قابلیت‌های انواع پمپ را در نظر گرفت. از قابلیت‌های خوب برخی از پمپ‌ها می‌توان به قابل استفاده بودن با باتری اشاره کرد که خیلی از موارد بسیار کاربردی است. در ادامه با تعریف و بررسی عوامل تاثیر گذار در انتخاب پمپ کف کش می‌پردازیم.

تعیین نوع مایعات مصرفی برای خرید پمپ کفکش

تعیین مایعات مصرفی پمپ کف کش

چگونگی تعیین مایعات مصرفی پمپ کف کش

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید پمپ کف کش تعیین و بررسی شود تعیین نوع مایعات مصرفی است. در موارد مختلف مایعات مورد استفاده در مکان‌های متفاوت دارای خاصیت‌های شیمیایی گوناگون هستند. برخی از مایعات اسیدی‌اند و باعث ایحاد خوردگی در پمپ می‌شوند. یا در موارد دیگر ممکن است درون مایعات ذرات درشتی مانند شن و… باشد. در موارد این‌چنینی باید جنس بدنه پمپ و لوله‌های آن را با توجه به مایعات مورد استفاده تعیین و انتخاب کنید. در موارد استفاده از مایعات اسیدی می‌توانید از پمپ و لوله‌های پلاستیکی استفاده کنید. اگر مایعات دارای مواد مضر و یا دارای خاصیت خوردگی نباشند می‌توانید از هر یک از انواع جنس بدنه با توجه به نیاز خود استفاده کنید.

تعیین هد پمپ در پمپ آب کف کش

هد پمپ نیز از موارد تاثیر گذار هنگام خرید پمپ کف کش می‌باشد. هد به میزان مسافت پیموده شده برای جا‌به‌جایی مایعات گفته می‌شود. این موارد شامل اتصالات، زانویی‌ها و سایر مواردی که مقاومت ایجاد می‌کنند نیز می‌باشند. هد پمپ در تعداد پروانه مورد استفاده در موتور و بدنه پمپ تاثیر گذار است. هر چقدر تعداد پروانه‌های آن بیشتر باشد قدرت هد پمپ نیز بیشتر می‌شود. در تعیین هد پمپ تمام موارد را لحاظ کنید و با دقت به انتخاب پمپ مناسب بپردازید.

میزان دبی پمپ کف کش

دبی پمپ در خرید پمپ کف کش از عوامل بسیار حیاتی است. زیرا این مقدار تعیین کننده حجم مکش پمپ است و تعیین اشتباه آن به موتور پمپ فشار وارد می‌کند. دهانه ورودی پمپ کف کش به مقدار دبی آن بستگی دارد. با افزایش دبی پمپ، دهانه آن نیز بزرگ‌تر می‌شود. واحد اندازه گیری دبی پمپ مترمکعب می‌باشد.

جنس پروانه درون بدنه پمپ در خرید پمپ کف کش

جنس پروانه در خرید پمپ کف کش بسیار مهم است. زیرا مهم ترین بخش هر پمپ در تبدیل کردن انرژی الکتریکی به مکانیکی پروانه‌های آن‌هاست. جنس پروانه در مواردی که از مواد و مایعاتی که یکنواخت نیستند و یا خواص شیمیایی مضر دارند با اهمیت دارد. جنس پروانه را طوری انتخاب کنید تا در برابر خوردگی مقاوم باشد و در برابر ضربه و اجسام سخت به راحتی خم نشود.

مقاومت در برابر پوسیدگی و آسیب

تعیین جنس بدنه پمپ کف کش

تعیین جنس بدنه پمپ کف کش

در خرید پمپ کف کش توجه به جنس بدنه پمپ اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا از این پمپ‌ها در مکان‌های سخت مانند چاه‌ها و یا کارخانه‌جات استفاده می‌شود. برای اطمینان از دوام و عمر پمپ کف کش خود از جنس مقاوم در بدنه استفاده کنید تا دچار آسیب، پوسیدگی و خرابی نشود.

امکان استفاده از باتری

در هنگام خرید پمپ کف کش حتما با این موضوع مواجه شده‌اید که در بسیاری از موارد قابلیت کار با باتری را نیز دارند. یکی از کاربردی ترین موارد برای این پمپ‌ها کار با باتری است. زیرا زمانی که نیاز به حمل پمپ به مکان‌هایی که برق ندارند دارید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موارد و عوامل تاثیر گذار در هنگام خرید پمپ کف کش پرداختیم. با در نظر گرفتن موارد گفته شده می‌توانید پمپ مناسب با کاربرد خود انتخاب کنید. با انتخاب پمپ مناسب می‌توانید به دوام و کارایی آن بی‌افزاید و عمر بیشتری برای آن رقم بزنید. در ابتدا باید به موارد مصرف خود از این پمپ‌ها توجه کنید. دبی پمپ و هد آن از تعیین کننده ترین موارد برای تعیین قدرت موتور پمپ است.

همچنین باید در نظر بگیرید تا در چه نوع مواد و مایعاتی می‌خواهید از پمپ کف کش استفاده کنید. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید جنس بدنه مناسب را به راحتی تعیین کنید. برخی از مایعات دارای خاصیت خوردگی و شیمیایی هستند و نیار به جنس بدنه مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارند. همچنین پمپ‌های باتری دار از گزینه‌های ویژه مورد استفاده در موارد مختلف است. برای خرید انواع پمپ کف کش، لجن کش، خانگی و استخری به فروشگاه آنلاین و حضوری پمپ بیات مراجعه کنید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات سایت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *