دسته‌بندی نشده, مقالات

انتخاب پمپ استخری مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب پمپ استخری مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب پمپ استخری مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به این موارد می‌پردازیم. باید به این نکته توجه کنید که همیشه پمپ با حجم بالا بهترین انتخاب نیست و باعث بروز مشکلاتی می‌شود. خرید پمپ نامناسب باعث صرف هزینه بیشتر، فشار آمدن به فیلترها و اختلال عملکرد پمپ می‌شود. تمام استخرها برای پاکیزه و عاری از آلودگی ماندن نیاز به تصفیه کننده دارند و این تصفیه کننده‌ها به پمپ مناسب با حجم آب نیاز دارند.

برای انتخاب و نصب پمپ مناسب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. این فاکتورها شامل، دبی پمپ، هد پمپ، حجم گردش و… می‌یاشد. همچنین در استخرهایی با عمق مختلف در بخش‌های آن می‌توان از میانگین آن‌ها برای محاسبه حجم استخر استفاده کرد. واحد اندازه گیری حجم انواع استخر، گالن و متر مکعب است که بر این اساس مقدار آن را محاسبه می‌کنند. در این مقاله با عوامل موثر در انتخاب پمپ استخری با پمپ بیات همراه باشید.

عوامل موثر در انتخاب پمپ استخری

عوامل موثر در انتخاب پمپ استخری

عوامل موثر در انتخاب پمپ استخری چیست؟

خرید و انتخاب پمپ استخری نیاز به بررسی موارد متعددی دارد که در این مقاله به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. یکی از این موارد تعیین حجم استخر و دبی آن است. برای این کار نیاز به محاسبه حجم آن با اندازه گیری ابعاد استخر و استفاده از فرمول داریم. دومین بخش مهم برای خرید پمپ تعیین کردن تعداد دفعاتی است که آب استخر مورد نظر باید تعویض شود. حجم و گردش آب یکی از مهم‌ترین موارد در تعیین قدرت موتور پمپ است.

برای انتخاب پمپ استخری مناسب در مرحله بعد باید هد پمپ را در نظر بگیرید. هد پمپ میزان مسافتی است که پمپ باید آب را در آن انتقال دهد. تمام وارد ذکر شده در تعیین نوع پمپ و قدرت موتور و حجم آن تاثیر گذار است. برای بررسی دقیق هر کدام از این موارد تا انتهای مقاله با ما باشید تا هر کدام از عوامل موثر در انتخاب پمپ را بررسی کنیم. خرید پمپ استخری

تعیین کردن حجم آب پمپ استخری

در انتخاب پمپ استخری باید حجم آب مورد استفاده را محاسبه و تعیین کنید. زیرا تعیین حجم مصرف از مهمترین مراحل انتخاب و خرید پمپ مناسب با مصرف است. برای محاسبه و تعیین حجم آب استخر باید با استفاده از فرمول‌های مخصوص و با استفاده از اندازه گیری ابعاد و عمق استخر صورت می‌گیرد. در انواع استخرهایی که دارای عمق های متفاوت در هر بخش هستند می توان با گرفتن میانگین به محاسبه حجم آن‌ها پرداخت. همچنین واحد اندازه گیری و محاسبه حجم استخر گالن و یا متر مکعب است. با استفاده از فرمول تعیین حجم استخر برای پمپ صورت می‌گیرد و برای انتخاب پمپ استخری از موارد ضروری است.

تعیین دفعات تعویض آب

تعداد دفعات تعویض آب نقش بسیار مهمی در تعیین و انتخاب پمپ استخری دارد. استخرها با توجه به کاربری متفاوی که دارند تعداد دفعات تعویض آب آن‌ها نیز متفاوت است. در استخرهای خانگی و یا عمومی نیاز است تا هر 6 ساعت آب آن تعویض شود تا از ورود هرگونه باکتری مضر به آن جلوگیری شود. این میزان برای استخرهای عمومی کودکان به هر دو ساعت کاهش می‌یابد. همچنین جکوزی‌ها نیاز به تعویض آب سریع‌تر یعنی هر نیم ساعت را دارند. هر کدام از این موارد مورد استفاده شما بود باید حجم گردش و تعویض آب روزانه آن را بدست بیاورید. باید حساب کنید در هر ساعت نیاز به چند مکعب جابه‌جایی آب دارید.

محاسبه هد در انتخاب پمپ استخری

محاسبه هد پمپ استخری

نحوه محاسبه هد پمپ استخری

محاسبه هد پمپ یکی از مهمترین موارد در انتخاب پمپ استخری است. هد پمپ در واقع توان آن برای جابه‌جایی آب در مسافت تعیین شده است. هد پمپ در تعیین قدرت موتور پمپ مورد استفاده تاثیر گذار است. در تعیین طول لوله‌ها باید لوله‌های اتصال، زانویی‌ها و هر چیزی که در طول لوله‌ها باعث ایجاد مقاومت می‌شوند را محاسبه کنید. در تعیین هد پمپ نباید قدرت پمپ مورد استفاده بیشتر و یا کمتر از مقدار مورد نیاز باشد. زیرا در هر دو صورت باعث ایجاد مشکل در جریان ورود و خروج آب می‌شود.

تعیین نوع فیلتر

در آخر باید یک فیلتر مناسب در انتخاب پمپ استخری خود نیز خریداری کنیم. ابعاد فیلتر باید کاملا مناسب با حجم پمپ باشد در صورت استفاده از فیلتر کوچک و یا بزرگ باعث بروز مشکل می‌شود. در صورت انتخاب فیلتر کوچک تر از حجم پمپ، به موتور و جریان آن فشار و مقاومت زیادی وارد می‌شود و باعث ایجاد آسیب در موتور پمپ می‌شود. برای تعیین فیلتر محاسبه دبی پمپ اهمیت بسیار بالایی دارد. در تعیین فیلتر مناسب دقت بسیار بالایی به خرج دهید و در صورت امکان سایز آن را کوچکتر از مقدار مورد نیاز انتخاب نکنید.

نکات مهم و ضروری

نکات مهم در خرید پمپ استخری

نکات مهم در خرید پمپ استخری چیست؟

در مواردی که ذکر شد باید در نظر داشته باشید که این موارد برای استخرهای ساده فرض شده‌اند. در مواردی که استخر شما دارای فواره و یا آب نما و سایر امکانات و ویژگی‌های تاثیر گذار در حجم و دبی و…. است باید تمام این موارد محاسبه و در نظر گرفته شوند. با محاسبه موارد  مورد استفاده دیگر در استخر خود در انتخاب پمپ استخری مناسب دقت لازم را به خرج دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در تعیین و انتخاب پمپ استخری پرداختیم. برای خرید پمپ استخری موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. اما در ابتدا باید به اندازه گیری ابعاد استخر و میزان حجم آب آن بپردازید. یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید محاسبه کردن حجم آب آن است. قدرت موتور هر پمپ قادر است تا حجم مشخصی از آب را انتقال دهد . تعیین پمپ با قدرتی بیشتر از نیاز و یا کمتر از آن مشکلاتی را با خود همراه می‌کند.

بهتر است برای تعیین پمپ مناسب تمام موارد ذکر شده در این مطلب را در نظر بگیرید. یکی از موارد دیگر که بسیار تاثیر گذار است تعداد دفعات تعویض آب استخر و یا دفعات آن می‌باشد. مورد مهم بعدی نیز محاسبه هد پمپ است که نقش مهمی در انتخاب پمپ استخری دارد. برای مقالات بیشتر و یا خرید پمپ استخری به فروشگاه آنلاین و حضوری پمپ بیات مراجعه کنید. نظرات و سوالات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *