اخبار سایت, دسته‌بندی نشده, مقالات

پمپ آب کفکش فلوتردار یا بدون فلوتر کدام بهتر است؟

پمپ آب کفکش فلوتردار یا بدون فلوتر کدام بهتر است؟

پمپ آب کفکش فلوتردار یا بدون فلوتر چه تفاوت‌هایی دارند. در هنگام خرید پمپ آب کفکش با گزینه‌های مختلف بسیاری روبه‌رو می‌شوید. این گزینه‌ها ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کند. برای خرید پمپ مناسب بهتر است با ساختار پمپ‌ها آشنا شوید و سپس انواع آن را بررسی کنید. فلوتر یا شناور وسیله‌ای برای تشخیص میزان سطح آب برای به کار اندازی پمپ است.  این وسیله به روشن و خاموش شدن به موقع پمپ در هنگام کم شدن و زیاد شدن سطح آب کمک می‌کند، همچنین باعث عملکرد مناسب‌تر پمپ آب کفکش و خراب نشد آن نیز می‌شود. پمپ آب کفکش فلوتر دار و بدون فلوتر هر یک کاربرد متفاوتی دارند. برای آشنایی با تفاوت این دو نوع از پمپ با پمپ بیات همراه باشید. همچنین برای خرید انواع پمپ آب کفکش، پمپ آب خانگی، لجن کش و…. به فروشگاه آنلاین و حضوری پمپ بیات مراجعه کنید.

فلوتر چیست و چه کاربردی دارد؟

فلوتر چیست؟

فلوتر چیست؟

پمپ آب کفکش فلوتردار چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به تعریفی از کلمه فلوتر بپردازیم. در واقع فلوتر یا شناور به جسمی در محفظه پمپ گفته می‌شود که فقط مختص پمپ کفکش نیست و در انواع پمپ و مخزن کاربرد دارد. این وسیله در واقع مسئول تشخیص و کنترل سطح آب مخزن است. فلوتر بر سطح آب شناور می‌شود تا میزان آب را تشخیص دهد. فرآیند اصلی این وسیله با بررسی سطح آب شروع می‌شود و در صورت زیاد یا کم بودن میزان آب محفظه پمپ را خاموش و یا روشن می‌کند. سیستم فلوتر با سنسوری درون آن برای قطع و وصل پمپ کار می‌کند و بسیار ضروری است. وقتی سطح آب مخزن بالاتر از مقدار مشخص رود سنسور فلوتر شروع به کار کرده و پمپ را روشن می‌کند.

زمانی که با روشن شدن پمپ سطح مایعات به پایین نزول کرد سنسور فلوتر آن را تشخیص داده و پمپ را خاموش می‌کند. در بسیاری از کاربردها مانند فرآیند تصفیه از این وسیله درون پمپ استفاده می‌شود. فلوتر با تشخیص سطح آب به کمک سنسورها در هنگام بالا رفتن آن پمپ را روشن کرده تا مکش انجام شود. و در زمانی که سطخ آب پایین می‌آید مجددا آن را خاموش می‌کند. این فرآیند به استراحت موتور پمپ کمک بسزایی می‌کند. خصوصا در موقعیت‌هایی که سطح آب مدام پر و خالی می‌شود و نیاز به خاموش و روشن شدن به موقع پمپ دارد. در بسیاری از موارد در هنگام خرابی پمپ آب کفکش با تعبیه یک فلوتر درون مخزن پمپ این مشکل را حل می‌کنند. بنابراین خرید یک پمپ آب کفکش فلوتردار در صرفه جویی هزینه‌ها و دوام پمپ بسیار تاثیر گذار است.

سیستم پمپ آب کفکش فلوتردار فلوتر چگونه کار می‌کند؟

ساختار سیستم  فلوتر به وسیله دو سیم قطع و وصل سنسور اتصال و یک سیم مشترک به همراه یک عدد گوی توخالی شروع به کار می‌کند. عملکرد سیستم پمپ آب کفکش فلوتردار به این صورت است که با بالا آمدن سطح آب مخزن فلوتر برروی سطح اب می‌آید و گوی به حرکت در می‌آید. سپس کنتاکت سنسور به کار می‌افتد و پمپ روشن می‌شود. در صورت پایین آمدن سطح آب مخزن پمپ، فلوتر به سطح پایین آب انتقال می‌یابد و سنسور میزان کم یودن مایعات را تشخیص داده و خاموش می‌شود. این فرآیند در تمام طول استفاده از پمپ /اب کفکش قلوتردار اتفاق می‌افتد و باعث عملکرد بهتر پمپ می‌شود.

نحوه عملکرد فلوتر

نحوه عملکرد فلوتر

انواع فلوتر در پمپ آب کفکش فلوتردار به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به طور کلی دو نوع از فلوتر تولید و استفاده می‌شود که شامل فلوتر الکتریکی و فلوتر مکانیکی است. انخاب نوع فلوتر کاملا به موارد استفاده و کارایی‌های مورد نیاز شما بستگی دارد. نوع مکانیکی نوعی بسیار رایج در بیشتر موارد است و نوع الکتریکی کارایی بیشتری دارد و پیشرفته تر به حساب می‌آید. از فلوتر مکانیکی برای مایعات رانا و یا غیر رسانا می‌توان استفاده کرد. همچنین در مواردی که دارای مواد شیمیایی است می توانید از این نوع فلوتر استفاده کنید زیرا مقاوت کافی را دارد. این نوع از فلوترها قابلیت تغییز سطح و همچنین انعطاف پذیری کابل مناسبی دارند. استفاده از این فلوترها بسیار رایج است و نصب و استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد. فلوتر مکانیکی به دلیل کاربری آسان‌تر و خرابی دیرتر رایج‌تر از نوع الکتریکی است.

فلوتر الکتریکی به صورت کاملا اتوامتیک کار می‌کند و برای مواردی که مایعات رسانا باشد کاربرد دارد. از این فلوتر برای تشخیص و کنترل میزان مایعات مخزن و جلگیری از خشک شدن سزح مایعات و آسیب به موتور استفاده می‌شود. برق مصرفی در این نوع فلوتر به صورت ac است و با سه سنسور سطح آب را تشخیص می‌دهد. مایعات در وضعیت‌های مختلف مانند بالاترین مقدارف سطخ پایین و کف مخزن توسط سنسور تشخیص داده می‌شوند و پمپ را روشن یا خاموش می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پمپ آب کفکش فلوتر دار و بدون فلوتر و تفاوت‌های آن‌ها پرداختیم. فلوتر به ویله‌ای جانبی درون مخزن پمپ‌ها گفته می‌شود که به صورت شناور برروی سظح آب قرار می‌گیرد. با بالا و یا پایین آمدن سطح آب شناور و یا همان فلوتر خود را به سطح آن می‌رساند. سنسور تشخیص سطح آب شناور با بالارفتن سطح مایعات پمپ آب ر روشن کرده و با پایین آمدن آن مجددا پمپ را خاموش می‌کند. این فرآیند در مواردی که سطح آب مخزن پمپ به طور مداوم پر و خالی می‌شود بسیار موثر است. برای خرید پمپ آب کفکش مناسب بهتر است ابتدا با عملکرد و ساختار آن به خوبی آشنا شوید.

در مقالات پیشین راجع به پمپ آب کفکش و کاربردهای آن طور مفصل توضیح دادیم. در بسیاری از موارد و مشکلات خرابی پمپ با داشتن یک فلوتر به طور کلی مشکل شما را حل می‌شود. بنابراین بهتر است در ابتدا در صورت نیاز پمپ آب کفکش فلوتردار خریداری کنید تا با مشکلات احتمالی روبه‌رو نشوید. انتخاب پمپ آب کفکش فلوتردار و بدون فلوتر به نیاز و کاربری شما بستگی دارد. برای خرید و مشاوره پیش از خرید انواع پمپ آب کفکش، پمپ آب خانگی و…. به فروشگاه پمپ بیات مراجعه کنید. نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “پمپ آب کفکش فلوتردار یا بدون فلوتر کدام بهتر است؟

  1. جواد گفت:

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون
    متن دارای اشکالات تایپی زیاد است

    1. فروشگاه پمپ بیات گفت:

      سلام
      ممنون از مطالعه مطالب و گوشزد کردن ایرادات حتما اصلاح میشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *