مقالات

آموزش نصب پمپ آب استخری و بررسی محل نصب پمپ

آموزش نصب پمپ آب استخری و بررسی محل نصب پمپ

در این مقاله به آموزش نصب پمپ آب استخری می‌پردازیم. مهم ترین عامل عملیات تصفیه استخر پمپ موچود در سیستم تصفیه می‌باشد. برای خرید یک پمپ استخری بهتر است ابتدا به شناخت اجزای آن و نحوه عملکرد این پمپ بپردازید. در مرحله بعد باید به شناخت برندها و مدل‌های معتبر این پمپ‌ها بپردازید. برای این کار می‌توانید از افراد در فروشگاه‌های حرفه‌ای مانند فروشگاه پمپ بیات کمک بگیرید و با تنوع بالا در محصولات با طیف گسترده‌ای از موارد برای انتخاب روبه‌رو شوید. طریقه نصب پمپ استخری در چند مرحله ساده به راحتی قابل انجام است. که در این مقاله به مراحل آن می‌پردازیم. اما قبل از آن به تعریف جامعی از پمپ استخری و اجزای تشکیل دهنده آن می‌پردازیم تا بیشتر با ساختار کلی آن آشنا شوید و به راحتی از آن استفاده کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پمپ استخری چیست؟

در ابتدای آموزش نصب پمپ آب استخری به تعریفی جامع از این پمپ‌ها می‌پردازیم. قلب هر سیستم تصفیه پمپ آن به حساب می آید زیرا بدون آن نمی‌توان به جابه‌جایی مایعات پرداخت.  پمپ استخری وظیفه انتقال و به جریان انداختن آب به سمت تجهیزات تصفیه و فیلترها را دارد. تمیز و پاکیزه کردن آب استخر با دو قسمت مهم یعنی موتور پمپ برای انتقال آب و فیلترها برای تصفیه آن صورت می‌گیرد. فرآیند تصفیه آب در مدت معلوم و با فواصل مشخص صورت می گیرد تا آب استخر دچار آلودگی نشود. همچنین پس از تصفیه و پاکیزه شدن کامل آب برای جلوگیری ز انتقال آلودگی به آن کلر اضافه می‌شود. تمامی استخرها نیاز به سیستم تصفیه و پمپ آب استخری دارند تا همیشه تمیز باقی بمانند.

طرز کار سیستم پمپ استخری

اجزای پمپ استخری

اجزای پمپ استخری

در ادامه آموزش نصب پمپ آب استخری به بررسی نحوه کار این پمپ می‌پردازیم. طرز کار این پمپ با مکش آب از دریچه‌ها توسط اسکیمرها شروع می‌شود. قدرت پمپ در این مرحله با توجه به حجم استخر و موارد دیگر با انتخاب نوع پمپ تعیین می‌شود. اسکیمرها در بالانرین قسمت استخر و دریچه در بخش پر عمق آن تعبیه می‌شوند تا عملیات ورود و خروج به راحتی انجام شود. پمپ استخری باید باید پایین‌تر از سطح دریچه مکش جایگذاری و نصب شود.

با جایگذاری مناسب و صحیح هنگام نصب پمپ آب استخری هماهنگی ورودی و خروجی آب به خوبی حفظ می‌شود و انتقال آب به راحتی صورت می‌پذیرد. درصد زیادی از انتقال آب استخر به وسیله دریچه‌ها و حدودا بیست درصد آن با استرینر انجام می‌شود. حتما باید به این موضوع توجه شود که باید بستری مناسب برای نصب و جایگذاری پمپ استخری آماده کنید تا بهترین عملکرد پمپ را داشته باشید.

آموزش نصب پمپ آب استخری

نصب پمپ آب استخری

نصب پمپ آب استخری

برای نصب پمپ استخری ابتدا باید محل نصب مناسب برای ان تعیین کنیم. موقعیت پمپ آب نباید از استخر فاصله زیادی داشته باشد و بهتر است تا جای ممکن به تجهیزات آن نزدیک باشد. فاصله کم میان پمپ و استخر به انتقال بهتر و سریع‌تر آب کمک می‌کند. همچنین در زمانی که هوا سرد است آب جکوزی‌ها در فاصله کم سرد نمی‌شود و دمای خود را حفظ می‌کند. با نزدیک بودن پمپ به تجهیزات استخر عملکرد آن بسیار بهتر می‌شود و راندمان و کارکرد مناسب‌تری دارد.

در مرحله بعد بهتر است برای نصب پمپ آب استخری لوازم و تجهیزات آن را در سطحی برابر و یا پایین‌تر از سطح استخر قرار دهید تا عملکرد بهتری داشته باشد. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که پمپ نباید بالا‌تر از سطح آب استخر قرار گیرد. در این صورت کارکرد آن دچار مشکل می‌شود.

در مناطقی که هوای سرد و خنک دارد معمولا پمپ را در سطح پایین استخر با حفر یک حفره نصب می‌کنند. این کار به یخ نزدن آب در طی مسیر  جابه‌جایی آن کمک می‌کند. در نصب استخر اتصالات را با دقت چک کنید تا با نشت آب و مشکلاات ناشی از آن روبه‌رو نشوید. همچنین بهتر است به تراز بودن سطح نصب پمپ توجه ویژه‌ای داشته باشید. بهتر است مسیر لوله‌ها تا حد امکان با کمترین اتصالات و در مسیر مستقیم خود قرار گیرد تا انتقال آب به راحتی و بدون توقف انجام گیرد. پمپ‌های استخری نیز مانند انواع دیگر پمپ نیاز به سرویس و نگهداری برای عمر و دوام بیشتر دارند.

محل نصب پمپ آب استخری

محل نصب پمپ آب استخری باید به خوبی انتخاب شود زیرا انتخاب نادرست آن موجب کارکرد نامناسب پمپ و سیستم تصفیه می‌شود. نصب صحیح پمپ در مکان مناسب سبب راندمان مناسب و عملکرد بهتر پمپ می‌شود. با رعایت عوامل و نکات مهم در نصب پمپ به افزایش عملکرد مناسب پمپ کمک کنید. در هنگام نصب پمپ باید فاصله پمپ تا استخر تا حد امکان کم باشد و بهتر است آن را تقریبا یک متر در نظر بگیرید. همچنین بتر است محفظه پمپ را در بخش زیرین سطح آب قرار دهید تا عملیات مکش به خوبی انجام شود.

مکان نصب پمپ باید کاملا تراز باشد و می‌توانید آن را روی یک صفحه چوبی یا پلاستیکی مسطح قرار دهید. پمپ آب استخر در هنگام کار نباید خیس و نم دار شود. پس بهتر است مکان نصب پمپ را در محلی خشک و به دور از رفت و آمد انتخاب کنید. محل نصب پمپ باید کاملا مسطح، خشک و همچنین مستحکم باشد تا برای وزنی حدودا دوبرابر آن مقاومت کند. برای جلوگیری از ایجااد سروصدای پمپ می‌توانید از صفحات چوپ پنبه‌ای در زیر آن استفاده کنید تا صدای آن را کم کند.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش نصب پمپ آب استخری پرداختیم. این پمپ‌ها وظیفه انتقال و هدایت آب برای پاکسازی و تصفیه آن را دارند. با دارا بودن پمپ استخری دیگر نیازی به پاکسازی دستی پمپ به وسیله جاروهای مکش استخر و یا پاکسازس دستی مداوم آن ندارید. محل نصب این پمپ‌ها از اهمیت بسیار زیادی در فرآیند نصب آن برخوردار است. زیرا با جایگذاری نادرست عملکرد آن با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. و طولانی مدت باعث کاهش عمر پمپ و کاهش راندمان ان می‌شود. با نصب و جایگذاری صحیح پمپ باعث عملکرد بهینه و افزایش دوام و کارایی آن می‌شوید.

نصب پمپ آب استخری نیاز به رعایت نکاتی دارد که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. جهت خرید انواع پمپ آب استخری، پمپ کفکش و لجن کش و انواع پمپ آب خانگی و صنعتی می‌توانید به فروشگاه پمپ بیات مراجعه کنید. در این فروشگاه علاوه بر تنوع بالای محصولات از خدمات مشاوره حرفه‌ای و رایگان نیز بهره‌مند می‌شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. نظرات و سوالات خود را می‌توانید در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *