مقالات

پمپ آب بدون مخزن چیست و چگونه نصب می‌شود؟

 

روش نصب پمپ آب بدون مخزن

آموزش نصب پمپ آب بدون مخزن از جمله مواردی است که هر فرد به آن نیاز پیدا می کند. با زیاد شدن تعداد ساختمان ها در مناطق مسکونی و افزایش طبقات، خرید پمپ آب و استفاده از آن به طور روز افزونی در حال افزایش است. بهتر است این کار را به متخصصین مجرب آن بسپارید. در برخی موارد که استفاده از یک پمپ برای کل ساختمان جوابگو نیست از پمپ خانگی  اختصاصی برای واحد ها استفاده می شود. راه اندازی پمپ امری تخصصی و فنی است و باید به افراد حرفه‌ای سپرده شود. با مطالعه این مقاله چگونگی راه‌اندازی پمپ برای خانه خود یاد می‌گیرید. با پمپ بیات همراه باشید با راهنمایی کامل و جامع برای راه اندازی پمپ آب بدون مخزن در پمپ بیات.

برای نصب پمپ آب بدون مخزن ابتدا به تعیین جهت ورود و خروج آب بپردازید. می‌توانید این‌کار را با فلش انجام دهید. برای تشخیص ورودی و خروجی آب معمولا یک فلش جهت تعیین چرخش پره موتور مشخص شده که به تشخیص جهت ورود و خروج کمک می‌کند. اگر فلش مشخص نشده بود می‌توانید کلید برق که جهت خروج را نشان می‌دهد پیدا کنید.

سپس با نوار تفلون دو سری رزوه را ببندید. شیر یک طرفه را نیز به قسمت ورودی پمپ وصل کنید. نکته مهم جهت فلش شیر یک طرفه است که باید رو به سمت پمپ باشد. یک بوشن 2.5 در قسمت خروجی پمپ متصل کنید. شیلنگ های آب را در ورودی به شیر یک طرفه و در خروجی به بوشن متصل کنید.در آخر روی پمپ کنترل کننده دیجیتال اب و فشار سنج را نصب کنید. درصورت بزرگ بودن مخزن تحت فشار از ه راهی برای اتصال روی زمین استفاده کنید.

نکات مهم در نصب پمپ آب

پمپ آب را کجا نصب کنیم؟

 

برای نصب پمپ آب بدون مخزن باید ساختمان محل نصب را به خوبی بررسی کنید. ساختمان‌های تازه تاسیس به دلیل اهمیت داشتن پمپ در مناطق مسکونی در اثر بالا رفتن جمعیت فضایی برای پمپ در نظر می‌گیرند. این فضا عموما یا در موتورخانه تعبیه می‌شود و یا در فضایی مستقل به نام اتاق تاسیسات جای دارد. اما در ساختمان‌های قدیمی‌ به دلیل عدم نیاز به پمپ و متعادل بودن فشار آب چنین مکانی تعبیه نشده است. به این منظور درصورت وجود حیاط و یا با بررسی نقشه تاسیسات مکانی برای نصب پمپ در نظر گرفته می‌شود. مکان پمپ آب باید امکان ورود و خروج لوله آب را در خود داشته باشد. همچنین برای کم شدن سر و صدا و صلب نشدن آسایش افراد باید به دور از اتاق خواب و استراحت نصب شود.

از موارد استاندارد در نصب پمپ آب تعبیه یک لوله آب جهت تامین آب مخزن در قسمت ورودی آب از کنتور است. قسمت خروجی نیز باید جهت تقسیم در مسیر های مورد نیاز به کار رود. در ساختمان‌های تازه تاسیس به خاطر اهمیت این موضوع قسمت هایی برای بخش بندی لوله‌های ورودی و خروجی در نقشه‌های تاسیسات تعیین شده است. بهتر است پمپ آب را در جایی که فضای کافی برای نصب منبع داشته باشد نصب کنید. همچنین بهتر است محل نصب پمپ را از محل سکونت و اتاق‌ها دور کنید. درصورت نصب پمپ در مکان صحیح و مجزا امکان دسترسی جهت تعمیر و نصب میسر و آسان می‌شود. حتما به این نکته توجه کنید که برای کارکرد درست پمپ و مخزن باید آن‌ها را در فضایی صاف و بدون شیب نصب و راه‌اندازی کنید.

اگر صدای پمپ برای شما کمی آزار دهنده است می‌توانید پمپ را در اتاقکی جداگانه با عایق‌های صدا قرار دهید. همچنین می‌توانید از لرزه‌ گیر برای کاهش صدای پمپ استفاده کنید.

مراحل نصب پمپ آب خانگی

کلام آخر

در این مقاله به روش نصب پمپ آب بدون مخزن پرداختیم. برای افزایش فشار آب در محل سکونت دارا بودن پمپ آب خانگی امری ضروریست. درصورت نداشتن هیچ گونه سابقه فنی در این خصوص بهتر است از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. در انتخاب پمپ آب دقت کافی به خرج دهید و تعداد افراد و واحدها را در نظر بگیرید. برای خرید پمپ آب و انواع تجهیزات تاسیساتی می‌توانید به قسمت فروشگاه پمپ بیات مراجعه کنید تا مشاورین ما راهنمایی های لازم را برای انتخاب پمپ آب مناسب به شما ارائه دهند. همچنین نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. تجربیات خود در خصوص خرید و نصب پمپ آب را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *