مقالات

موارد مهم در خرید پمپ شناور

arrow

موارد مهم در خرید پمپ شناور:

10 فاکتور مهم در خرید پمپ شناور

اصولاً در هنگام خرید پمپ شناور آب باید بدانید تمامی این پمپ ها  اصل کار یکسانی دارند. آن ها دارای یک دهانه مکش هستند که دستگاه از طریق آن آب را وارد می کند پس ازآن آب از طریق یک شلنگ به سطحی بالاتر از جایی که پمپ قرار داده شده است انتقال می یابد. معمولا تعداد زیادی از پمپ های شناور مختلف وجود دارد که برای کاربرد های کاملاً متفاوت و مختلفی ساخته شده اند و دارای جزئیات فنی کاملاً متفاوتی هستند، که ممکن است برای موارد مختلفی از جمله تخلیه آب زیر زمین یا استخر و موارد دیگر از این قبیل مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، در هنگام خرید پمپ شناور این پمپ ها را می توان در طرح های مختلف مانند پمپ های چند منظوره عمودی، پمپ های زیر آب و غیره هم یافت.

 

پمپ شناور-خرید پمپ شناور

 

خرید پمپ شناور در موارد استفاده برای آب پاک:

در هنگام خرید پمپ شناور آب باید بدانید که بسیاری از انواع پمپ ها فقط برای استفاده در آب پاک و بدون ذرات معلق در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال، اگر در حال جمع آوری آب باران در مخزن هستید و می خواهید آن را به مخزن دیگری پمپاژ کنید یا حتی برای آبیاری باغ خود استفاده می کنید، می توانید از این نوع پمپ شناور ها استفاده کنید . خرید پمپ شناور برای کاربرد در چشمه، برکه و سایر منبع های پاک و بدون ذرات درشت صورت می گیرد و در صورت وجود مسائل زیست محیطی مانند راکد ماندن آب یا جاری شدن سیل، اغلب از پمپ های زیر آب استفاده می شود. این نوع دستگاه می تواند به شما کمک کند تا در موارد اضطراری زیر زمین خود را به راحتی از آب خالی کنید. مطمئناً، باید قبل از شروع پمپاژ میزان آلودگی و بقایای آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که پمپ از پس آن بر می آید. و با توجه به این مسائل به خرید پمپ شناور اقدام کنید. آب در شرایط طغیان غالباً حاوی مقدار زیادی خاک یا گل و لای است.

 

 

خرید پمپ شناور در موارد استفاده برای آب آلوده:

اگر آب مورد نیاز برای پمپاژ دارای رسوبات خاک زیادی باشد، به خرید پمپ شناور مناسب برای آب آلوده نیاز خواهید داشت. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، آب معمولاً در شرایط طغیان گل آلود می شود و این نوع پمپ ها در این موارد مورد استفاده قرار می گیرند. از این پمپ ها همچنین می توان برای پاکسازی فاضلاب استفاده کرد. هنگام خرید پمپ شناور باید حداکثر اندازه ذرات آلوده کننده آب را بررسی کنید تا بتواند بهترین پمپ را انتخاب کنید.

 

خرید پمپ شناور در موارد استفاده برای آب چاه:

کاربرد دیگر پمپ شناور استفاده در بالا آوردن آب از چاه یا چشمه است. در بسیاری از موارد، از این پمپ برای جریان آب در سیستم لوله کشی خانه ها استفاده خواهد شد . بعضی از پمپ ها برای سطح بسیار عمیق آب زیر زمینی مناسب نیستند زیرا درجه مکش آن ها به اندازه کافی پر قدرت نیست. درجه مکش یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خرید پمپ شناور به آن دقت کنید و تعیین می کند که سطح آب تا چه حد می تواند زیر سطح پمپ باشد.

 

خرید پمپ شناور در موارد استفاده برای آبیاری باغات:

برای تامین حوضچه هایی که در باغات ساخته می شوند نیاز به خرید پمپ شناور دارید. این پمپ ها با پمپاژ آب به درون حوضچه، آب مورد نیاز برای کار فواره های آبیاری را تامین می کنند همچنین برای تامین آب لوله های آبیاری قطره ای نیز به کار گرفته می شوند. پمپ های شناور برای انتقال مایعات از سطحی پایین تر به سطحی بالاتر استفاده می شوند. قدرت مکش پمپ ها با هم دیگر متفاوت بوده و هر کدام در محدوده خاصی خواهند بود. با توجه به کاربری این پمپ ها باید هنگام خرید پمپ شناور به مشخصات فنی آن ها دقت کنید، به طور مثال اگر یک چاه عمیق دارید، به یک پمپ با قدرت مکش بسیار بالا نیاز دارید. به همین دلیل است که باید قبل از خرید پمپ شناور، مسافتی را که باید پیموده شود را به دقت بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. میزان تخلیه یک پمپ نیز از دیگر مشخصاتی است که باید هنگام خرید پمپ شناور به آن دقت شود. میزان تخلیه در واقع حجم آب انتقال داده شده را در هر ساعت یا هر دقیقه نشان می دهد. برای مثال اگر به پمپ برای پمپاژ آب از مخزن جمع آوری کننده باران نیاز دارید، میزان قدرت پمپ 250 – 500 گالن در ساعت برای تخلیه ظرف شما در یک بازه زمانی قابل قبول کافی خواهد بود.

 

 

خرید پمپ شناور با سوئیچ شناور:

یکی از جزئیات مهمی که هنگام خرید پمپ شناور باید به آن دقت کنید، سوئیچ شناور است. این سوئیچ سطح آب را در دستگاه نشان می دهد و هنگام کم شدن سطح آب اخطار می دهد، زیرا اگر پمپ سعی کند بدون آب کار کند، می تواند صدمات بزرگی به دستگاه وارد کند. این سوئیچ شناور به شما اطمینان می دهد که پمپ هنگامی که سطح پایین آب پایین می آید به طور خودکار خاموش می شود. با این سوئیچ های شناور شما می توانید پمپ را تنظیم کنید تا در صورت بالا رفتن سطح آب دوباره به طور خودکار شروع به کار کند بنابراین هنگام خرید پمپ شناور، بررسی کنید که این مدل دارای سوئیچ شناور است یا خیر.

وقتی پمپ آب را از یک ظرف بیرون بکشد، سطح آب آن پایین می آید. در سطح مشخصی، سر لوله مکش پمپ دیگر کاملاً با آب پوشانده نخواهد شد. این امر باعث می شود هوا وارد پمپ شود و نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. به همین دلیل پمپ همیشه مقدار کمی آب را در ظرفی که قادر به مکیدن آن نیست، باقی خواهد گذاشت. در واقع عمق مکش سطح آبی است که پمپ در آن قادر به کار است. اگر می خواهید یک ظرف را تقریباً کامل تخلیه کنید، به کمترین عمق مکش ممکن نیاز دارید. هم چنین پمپ های شناور باید به یک شلنگ متصل شوند که آب را از پمپ دور می کند. اندازه های مختلف این شلنگ ها ممکن است برای کاربرد های مختلف به کار گرفته شوند. کارشناسان ما در بازرگانی پمپ بیات میتوانند در زمینه خرید انواع پمپ شناور راهنمای شما باشند .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *