دسته‌بندی نشده, مقالات

مزایای پمپ آب

با خرید پمپ آب خانگی از مزیت هایی برخوردار می‌شویم؟

پمپ آب خانگی یکی از پرکاربرد ترین دستگاه‌های تاسیساتی در ساختمان‌های مسکونی برای افزایش فشار آب است. با بالارفتن جمعیت و کم شدن فشار آب استفاده از تقویت کننده فشار به طور روزافزونی در حال افزایش است.

پمپ‌های آب در منازل مسکونی باتوجه به مصرف،  تعداد طبقات، جمعیت و تعداد شیرها باتوجه به لوله‌کشی به کار می‌روند.

این دستگاه فشار آب را برای مصرف ساختمان‌های مسکونی افزایش می‌دهد و به تقویت فشار آب در طبقات کمک می‌کند. سیستم این پمپ‌ها به صورت الکترونیکی کار می‌کند و دارای دور موتور 3000 دور در دقیقه است.

قدرت موتور این پمپ‌ها براساس کیلووات در نظر گرفته می‌شود که به آن اسب بخار نیز می‌گویند. به دلیل استفاده از انرژی الکترومکانیکی به این پمپ‌‌ها الکتروپمپ نیز می‌گویند.الکتروموتور چیست و چه کاربردی دارد؟

برای استفاده از یک پمپ مناسب باید به اندازه و ظرفیت آن و تعداد افراد توجه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مزیت‌های خرید یک پمپ آب خانگی را بررسی کنیم. این مطلب را هم از دست ندهید. نکات مهم خرید پمپ آب ساختمانی

چند نوع پمپ آب خانگی برای ساختمان‌ها وجود دارد؟

پمپ آب‌های خانگی به چند دسته تقسیم می‌شوند که با توجه به مساحت،  ارتفاع و مصرف قابل استفاده هستند.شما باید با در نظر گرفتن تعداد واحد، مقدار آب مصرفی، تعداد شیرها پمپ مورد نیاز خود انتخاب کنید.

از مزایای پمپ مناسب می‌توان به کمک به کنترل فشار آب و تقویت آن در مصارف خانگی اشاره کرد.هر یک از انواع این پمپ‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و کاربرد متفاوتی  دارند و به سه دسته‌ بندی کلی برای مصارف خانگی تقسیم می‌شوند:

پمپ جتی

پمپ سانتریفیوژ

پمپ محیطی

در ادامه به تعریف و بررسی هر یک می‌پردازیم ، شما می‌توانید برای انتخاب و مشاوره برای خرید با پمپ بیات تماس بگیرید تا از خرید خود مطمئن باشید.

ویژگی‌های پمپ های سانتریفیوژ یا بشقابی

پمپ سانتریفیوژ

پمپ آب سانتریفیوژ

پمپ‌های سانتریفیوژ یکی از پراستفاده ترین پمپ های خانگی در ساختمان هاست و در حدود 95 درصد از پمپ‌های مصرفی منازل از این نوع است. از جمله ویژگی‌های این پمپ می‌توان به کم هزینه بودن نگهداری و تعمیر از آن اشاره کرد.

این پمپ‌ها با مکش آب به وسیله‌ی نیروی گریز از مرکز باعث بالابردن فشار و جریان آب می‌شوند.  وارد شدن هوا به داخل این پمپ‌ها باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود.

همچنین ورود هوا به محفظه پمپ باعث مشکلات حادی در سیستم آن می‌شود، وبرای کارکرد درست آن باید از پر بودن محفظه‌ی پمپ از آب مطمئن شوید.

پمپ‌ها بشقابی با انتقال جریان حرکتی به تعدادی رتور فشار آب و سرعت جریان را افزایش می‌دهد و استفاده از این پمپ‌ها به دلیل کاربردی بودن، نگهداری آسان، قیمت مقرون به صرفه و طراحی ساده‌ی آن بسیار رایج است.

ویژگی‌های پمپ محیطی

پمپ محیطی

پمپ آب محیطی

با بررسی ظاهر پمپ‌های محیطی می‌توان به شباهت ظاهری آن با پمپ‌های سانتریفیوژ پی برد، و تفاوت عمده‌ی آن با این پمپ‌ها توربینی بودن سیستم آن و است که در دبی‌های پایین سبب بالابردن فشار آب می‌شود.

این پمپ تفاوتی عمده با سایر مدل‌های هم رده خود دارد. این تفاوت در پره‌های آن است که در اطراف آن پره‌های دیگری به صورت چرخشی در کانال قرار گرفته اند.

پروانه‌ی آن به شکل متحدالمرکز با دهانه‌ی ورودی و خروجی به چرخش در می‌آید و با این چرخش پروانه‌ها آب در پمپ به جریان در می‌آید.

پمپ‌های محیطی قابلیت افزایش فشار در سرعت پایین را دارند و برای استفاده از آب در فشارهای بالا کاملا مناسب اند. همچنین نصب این نوع پمپ درست همانند نوع سانتریفیوژ است.

ویژگی‌های پمپ های جتی

پمپ جتی

پمپ آب جتی

پمپ آب خانگی جتی کارکردی مشابه با نوع سانتریفیوژ دارد و یکی از پر استفاده‌ترین پمپ‌ها در مصارف خانگی است.

مزیت عمده‌ی آن قابلیت مکش خودکار است که در مواقعی که هوا وارد جریان آب می‌شود خاصیت خودمکشی آن به رفع این مشکل کمک می‌کند.

همچنین این ویژگی به مکش بالای پمپ کمک می‌کند و آب حتی در ارتفاع کمتر از سطح پمپ نیز قابل مکش می‌باشد. البته دبی این پمپ پایین‌تر از نوع بشقابی است.

از مزیت‌های مهم پمپ جتی می‌توان به یکنواخت بودن جریان آب، اندازه‌ی مناسب، تنوع زیاد و راندمان بسیار بالا و قدرت مکش خودکار آن اشاره کرد.

 

 

مزیت های خرید پمپ آب خانگی

فشار آب مطلوب

فشار آب مطلوب

تقویت فشار جریان آب

نیاز به یک پمپ آب در ساختمان همیشه رو به افزایش است و با افزایش جمعیت این نیاز بیشت می‌شود، و با زندگی در ساختمان‌ها با طبقات زیاد ممکن است با کمبود فشار روبه‌رو شده باشید.

مواردی که همیشه به فشار آب مطلوبی نیاز دارد مانند آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و البته شستن لباس‌ها و … است و کم بودن فشار آب باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره می‌شود.

مطمئنا نمی‌خواهید شروع روزتان با کمبود فشار آب خراب شود.داشتن یک پمپ آب مطلوب می‌توانید فشار آب مصرفی منزل خود را تقویت و پرفشار کنید تا بابت کم شدن فشار آب نگران نباشید.

تنظیم فشار آب

داشتن یک سیستم جریان آب ثابت و قابل تنظیم یکی از نیازهای مهم برای هر ساختمان است. داشتن یک پمپ در ساختمان به شما امکان داشتن فشار آبی مطلوب و قابل تنظیم می‌دهد.

شاید هنگام شستن ظرف‌ها یا لباس‌ها فشار آب کمتر برای شما مشکل ایجاد کند. اما قطعا داشتن فشار آبی ثابت و قابل تنظیم در دوش حمام از موارد ضروری برای هر خانه به حساب می‌آید.

در صورت نبود فشار آب  با سختی‌هایی زیادی روبه‌رو می‌شوید.  نصب یک پمپ آب مناسب و قوی باعث تنظیم فشار آب حتی در طبقات بالا و یا مناطق مسکونی پرجمعیت می‌شود.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

از بزرگ‌ترین مزایای دارا بودن یک پمپ آب خانگی می‌توان به ذخیره‌ی سرمایه و وقت شما اشاره کرد.

یا یک بار نصب یک پمپ برای ساختمان محل زندگی خود دیگر مشکلاتی مانند کمبود فشار و یا قطعی آب را نخواهید داشت.

اگر یک پمپ درجه یک و بادوام انتخاب کنید هزینه‌های اضافی شما کم میشود. همچنین دیگر  وقت خود را صرف مشکلات ساختمانی مانند کم شدن فشار نمی‌کنید.

این کار به زندگی راحت افراد کمک می‌کند و هزینه‌های تاسیساتی خانه‌ی شما را کاهش می‌دهد.

جریان آب پاکیزه تر

خبر خوب راجع به پمپ‌های آب خانگی مزیت داشتن آب تمیز و تازه تر است. قبل از این‌که آب به مناطق شهری شود تصفیه می‌شود گاها منابع آب کمی دچار راکد شدن می‌شوند. وجود فیلتر و به جریان در آوردن آب درون پمپ، آب ورودی به ساختمان شما تازه به مصرف منزل شما می‌رسد.

این مزیتی برای استفاده از پمپ در جریان آب مصرفی شما نسبت به آب لوله‌کشی بدون پمپ است. همچنین می‌توانید از آب آشامیدنی تازه و تمیز استفاده کنید و از سلامت آن مطمئن باشید.

 

سخن پایانی

پمپ آب خانگی یکی از پراستفاده تر دستگاه‌های تاسیساتی در منازل مسکونی است.  با افزایش روز افزون جمعیت به دلیل کم شدن فشار آب شهری در مناطق مسکونی این نیاز افزایش می‌یابد.

داشتن یک پمپ خانگی به شما این امکان را می‌دهد تا از فشار جریان آب ورودی به منزل خود مطمئن باشید. همچنین در زمان‌های مختلف دچار مشکل کمبود فشار آب مصرفی نشوید.

پمپ‌ آب خانگی با توجه به میزان مصرف و ساختمان انتخاب می‌شوند.  انتخاب یک پمپ مناسب می‌تواند سبب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما شود . همچنین این کار جریان آب تازه‌تری به خانه‌ی شما وارد کند. پمپ‌های آب خانگی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز افراد کارایی متفاوتی دارند. برای مشاوره پیش از خرید با ما تماس بگیرید تا از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

همچنین سوالات و نظرات خود را در کامنت ها مطرح کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “مزایای پمپ آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *